کتاب الکترونيک آريا چيست ؟

کتاب الکترونيک آريا يک بسته نرم افزاري همراه با محتواي کامل کتاب هاي درسي و صدها محتواي کمکي آموزشي است اين بسته نرم افزاري براي مقاطع ابتدايي , راهنمايي و متوسطه , در دو نگارش معلم و دانش آموز طراحي و توزيع شده است . طراحي اين بسته نرم افزاري به گونه اي بوده است که قابليت استفاده فردي توسط خود دانش آموز و همينطور قابليت استفاده در کلاس هاي درس را داشته باشد . از امکانات اين نرم افزار مي توان به محتواي کامل کتاب هاي درسي , قابليت حل تمرين هاي کتاب , صد ها مثال , فيلم و صداي آموزشي , تورهاي مجازي ,کارگاه هاي مجازي , امکان بروزرساني اجزاي آموزشي , برد هوشمند , امکان به هنگام سازي نسخه معلم و دانش آموز , آزمون هاي طبقه بندي شده و تصادفي و ... اشاره کرد. اين بسته نرم افزاري حاصل تلاش ده ها تن از کارشناسان نرم افزار , معلمان و کارشناسان توليد محتوا است که توسط تيم کتاب الکترونيک تهيه و توليد شده است.

 

فروشگاه

مقطع ابتدايي(در دو نسخه معلم و دانش آموز)

1_d2 3_d2 4_d2 5_d2 6_d2

 

مقطع راهنمايي (در دو نسخه معلم و دانش آموز)

8_d2 9_d2

 

مقطع دبيرستان (در دو نسخه معلم و دانش آموز) و براي رشته هاي رياضي، تجربي و انسانی

10_d2 11_O 11_R 13_R 13_A 12_R 12_O 12_A

 
 

 

1ويژگي هاي اين نرم افزار در مقايسه با نرم افزار هاي آموزشي ديگر چيست ؟
در واقع کتاب الکترونيک جايگزين کاملي براي کتاب هاي درسي سنتي است . چراکه محتواي کتاب هاي سنتي به طور کامل در متن و اصل اين برنامه نرم افزاري قرار گرفته است. همچنين اجزاي آموزشي اضافه شده که حاصل کار کارشناسي آموزگاران برتر کشور است به گونه اي طراحي شده است که ضمن حفظ هدف کتاب درسي به عميق تر کردن و گسترش دانش مخاطب خود کمک شاياني بنمايد
2نگارش معلم و نگارش دانش آموز چه تفاوت هايي با يکديگر دارند ؟
نگارش معلم علاوه بر کليه امکانات نگارش دانش آموز , قابليت اضافه کردن اجزاي آموزشي , آزمون , تمرين و ... به کتاب دارا است. همچنين آموزگار مي تواند محتواي توليد شده خود را از طريق اينترنت در اختيار دانش آموزان مورد نظر خود قرار دهد . علاوه بر اين کارگروه هاي آموزشي امکان بررسي و امتياز بندي محتوا هاي توليد شده توسط آموزگاران محترم را دارند.
3آيا مي توان از اين نرم افزار در مدارس هوشمند استفاده کرد ؟
بله . داراي قابليت هايي نظير برد هوشمند ,تراکنش هاي بين معلم و دانش آموز و برگذاري آزمون هاي همزمان را دارا است که به خوبي قابليت استفاده در مدارس هوشمند را فراهم مي آورد .
4آيا اين نرم افزار قابليت استفاده فردي براي هر دانش آموز را دارد ؟
بله . نرم افزار به گونه اي طراحي شده است که هر دانش آموز در کنار بهره گيري از کلاس هاي درسي مي تواند با مراجعه به آن به عمق درک مطلب خود بيافزايد . همچنين با برگزساري آزمون ها و حل تمرين ها به ارزشيابي و آماده سازي خود بپردازد
5آيا مي توان اين نرم افزار را بر روي حافظه فلش نصب نمود و هميشه همراه داشت ؟
بله . طريقه نصب در همين صفحه زير عنوان نصب نرم افزار توضيح داده شده است .
6راهنماي کامل نصب و فعال سازي نرم افزار
7در هنگام اضافه کردن کتاب ها به کتابخانه با ليستي از کتاب هاي بدون عنوان مواجه مي شوم . چگونه مشکل را بر طرف کنم ؟
چنانچه در نگارش 64 بيت ويندوز 7 با اين مشکل مواجه شديد . فايل زير را دريافت نموده و بر روي سيستم خودت نصب کنيد . پس از خاتمه نصب اين فايل عمليات اضافه کردن کتاب ها را از ابتدا دنبال کنيد.
8حداقل مشخصات سيستم مورد نياز براي استفاده از نرم افزار چيست ؟
کتاب الکترونيک آريا در حال حاضر براي سيستم عامل ويندوز طراحي شده است . حداقل مشخصات و همچنين مشخصات پيشنهادي به شرح زير است : حداقل مشخصات پروسسور (CPU) 1 Ghz حافظه اصلي (RAM) 512 MB سيستم عامل Windows Xp Sp2 سيستم پيشنهادي پروسسور (CPU) 2 Ghz حافظه اصلي (RAM) 2 GB سيستم عامل Windows 7
9چگونه نرم افزار را بر روي حافظه فلش نصب کنم ؟
کافي است در هنگام نصب مسير نصب را همان حافظه فلش مورد نظر انتخاب کنيد . پس از خاتمه نصب با اجراي فايل AriaLIB بر روي هر سيستمي که پيش نياز هاي مورد نياز نرم افزار را داشته باشد . مي توانيد از نرم افزار استفاده کنيد
10چگونه کتاب ها را به کتابخانه خود اضافه کنم ؟
ابتدا لوح فشرده خريداري شده را در سيستم قرار دهيد . سپس از نوار بالاي پنجره اصلي نرم افزار بر روي دکمه BookStart_d2کليک کنيد . پنجره به شکل زير نمايش داده خواهد شد . InstallBooks_d2 کتاب هاي مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس بر روي دکمه افزودن کليک کنيد . دقت داشته باشيد فضاي مورد نياز براي اضافه کردن کتاب هاي انتخاب شده در پايين پنجره مشخص شده است .
11چگونه مي توانم کتاب هاي چند سال تحصيلي را مختلف را بر روي سيستم خود داشته باشم ؟
راهنماي فعال سازي
12چرا بايد کتاب الکترونيک آريا را فعال کنم ؟
در واقع هيچ اجباري به فعالسازي نرم افزار نيست . تمام امکانات کتاب الکترونيک آريا با قرار دادن لوح فشرده خريداري شده در سيستم فعال خواهد بود . اما چنانچه تمايل داريد بدون قرار دادن لوح فشرده مربوطه در سيستم از نرم افزار استفاده کنيد مي توانيد با فعالسازي نرم افزار اين عمل را انجام دهيد .
13نحوه هاي فعالسازي نرم افزار چيست ؟
شما مي توانيد از طريق پيام کوتاه , مراجعه به همين وب سايت و يا اتصال اينترنتي نرم افزار خود را فعال کنيد .
14پاسخ پيام کوتاه ارسالي به شماره 3000909077 را دريافت نمي کنم .
پاسخ پيام کوتاه شما پس از دريافت به صورت خودکار بلافاصله ارسال مي شود . اما چنانچه در شبکه مخابرات مشکلي وجود داشته باشد ممکن است دريافت پيام مدتي طول بکشد . همچنين چنانکه شما دريافت پيام هاي تبليغاتي را براي تلفن همراه خود غيرفعال کرده باشيد ,شبکه تلفن همراه شما از ارسال پاسخ پيام شما جلوگيري خواهد کرد .