چند پرسش و پاسخ متداول در مورد کلاس آنلاین (بخش دوم)

چند پرسش و پاسخ متداول در مورد کلاس آنلاین (بخش دوم)

چند پرسش و پاسخ متداول در مورد کلاس آنلاین (بخش دوم)

۷٫ چرا بسیاری از سرویس‌های وبینار در ایران کار نمی‌کند؟
اغلب سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس وبینار، به خصوص آن‌هایی که قیمت پایین‌تری دارند در پشت صحنه، برای پخش وبینار از سرویس‌هایی مثل گوگل هنگ‌آوت، یوتیوب یا فیس‌بوک لایو استفاده می‌کنند که فیلتر هستند و بنابراین امکان استفاده از این سرویس‌ها امکان‌پذیر نیست.

۸٫ آیا با توجه به سرعت اینترنت، می‌توانیم وبینار برگزار کنیم؟
بله حتما. اکنون بسیاری از مدرس‌ها از وبینار استفاده می‌کنند. کافی است از سرویس‌هایی استفاده کنید که در ایران با مشکل مواجه نخواهد شد. یک راه آن است که در گوگل جست‌وجو کنید و شرکت‌های ایرانی ارائه‌دهنده سرویس وبینار را پیدا کنید. راه دیگر آن است که از سرویس‌های خارجی استفاده کنید. البته اغلب سرویس‌های خارجی امکان تست رایگان دارند. پس به راحتی می‌توانید تست کنید که آیا بدون مشکل کار می‌کند یا خیر.موضوع دیگر آن است که سرعت اینترنت خود را تست کنید تا ببینید آیا کافی است یا خیر. برای این کار توصیه می‌کنم به سایت speedtest.net مراجعه کنید. توسط این سایت می‌توانید سرعت واقعی دانلود و آپلود خط اینترنت خود را بسنجید. اگر سرعت آپلود اینترنت شما حداقل یک مگابیت بر ثانیه است، احتمالا مشکلی نخواهید داشت. البته پارامتر دیگری که حتما نیاز به توجه دارد پایداری سرعت اینترنت شما است. در سایت speedtest.net به دقت نگاه کنید که آیا سرعت آپلود شما تقریبا ثابت است یا تغییرات زیاد لحظه‌ای دارد. اگر تقریبا ثابت باشد، اینترنت شما برای برگزاری وبینار مناسب است.

۹٫ کاربرد وبینار برای مدرس‌ها چیست؟
یکی از کاربردهای وبینار برگزاری آموزش آنلاین است. اگر شما مدرس هستید به راحتی می‌توانید یک وبینار برگزار کنید و شرکت‌کنندگان از هر جای دنیا در آن شرکت کنند. با این روش مشکل مکان و فاصله حل می‌شود. همچنین مخاطبان شما بسیار بیشتر می‌شوند چون شرکت‌کنندگان به شهر یا کشور محدود نمی‌شوند. فرض کنیم کارتان تدریس خصوصی کنکور است. می‌توانید به افراد خصوصی تدریس کنید و هر ماه یک بار، وبینار رفع‌ اشکال برگزار کنید. با این کار از تمام رقیبان متمایز خواهید شد. می‌توانید مبلغ کلاس را از افراد دریافت کنید و سپس لینک شرکت در وبینار را در اختیارشان قرار دهید.

۱۰٫ کاربرد وبینار برای کسب‌و‌کارها و فروشندگان چیست؟
امروز بخش عمده بازاریابی به آموزش تبدیل شده است. فرض کنیم کار شرکت شما فروش دوربین دیجیتال است. به راحتی می‌توانید یک وبینار یک‌ساعته برگزار کنید و در آن آموزش دهید چگونه می‌توان یک دوربین مناسب انتخاب کرد و خرید. انتهای وبینار می‌توانید پیشنهاد بدهید که از خودتان بخرند و افرادی که تا مثلا ۴۸ ساعت خرید کنند، یک هدیه مانند باتری اضافی یا … هدیه می‌گیرند. با این روش در واقع به بازاریابی حضوری می‌پردازید با این تفاوت که در یک ساعت مطالب خود را به چند صد نفر ارائه می‌کنید.کاربرد دیگر وبینار برگزاری جلسات آنلاین است. از طریق وبینار به‌ راحتی می‌توانید با کارمندان، نمایندگان و خریداران جلسه بگذارید و به تبادل اطلاعات بپردازید.

۱۱٫ همین امروز می‌خواهم وبینار برگزار کنم. چگونه این کار را انجام دهم؟
ابتدا باید یک سرویس ارائه وبینار پیدا کنید؛ مثلا می‌توانید برای شروع از سایت zoom.us استفاده کنید. این سایت امکان رایگان برگزاری وبینارهای تا ۲۵ نفر و کوتاه تر از ۴۰ دقیقه را فراهم می‌کند. پس می‌توانید همین امروز در سایت ثبت‌نام کنید، سپس نرم‌افزار آن را روی کامپیوتر نصب کنید. از چند نفر از دوستان بخواهید در وبینار شما شرکت کنند! بعد از شاید ۱۰ دقیقه کار کردن با نرم‌افزار، خواهید دید که کار چقدر ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردید. البته برای برگزاری وبینارهای واقعی که طولانی‌تر از ۴۰ دقیقه هستند و مخاطبان بیشتری دارند، می‌توانید از سرویس‌های پولی این سایت استفاده کنید.

لطفا رایتان را در مورد این مطلب بیان کنید
[مجموع: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *